Vejce ve stravě? Rozhodně ano

“Vypadáš jako lehká žena.”

Jak zajistit bílkoviny ve stravě, když omezujete maso a luštěniny vám nejedou? Kvalitní vejce jich má dostatek. Věřte nevěřte – je to potravina téměř dokonalá!

Vajíčka od šťastných slepiček = superpotravina

Vajíčka bio a domácí (od spokojených slepiček, které mají výběh a dobré zobání) považuje současná zahraniční odborná literatura za tzv. superpotravinu. Kdo by byl řekl, že se jedná se o dar přírody, který obsahuje mimořádně vysoké množství živin? Nejnovější zkoumání ukazují, že v chvála je opravdu zasloužená.

Vejce je koncentrovaná posilující potravina – jeden z nejlepších zdrojů bílkovin nabitý více než patnácti druhy vitaminů a minerálů. (To je docela dost na tak malou věc :-) Kdo jí čerstvá vejce, zvyšuje pravděpodobnost, že lépe uvidí a nebude mít problém s nehty a vlasy. Také bude bystře myslet, i srdíčko bude fungovat, jak má.

Špenát s vajíčkem = výživová bomba

Jaká je nejlepší úprava? Kromě přesmažených vajec povoluji všemožné způsoby – s opatrností syrová, naměkko, míchaná, volské oko. Jeden by se divil, jak je pro náš zrak úžasná známá klasika – vařená vejce v kombinaci se špenátem (ne zmraženým!). Obě potraviny obsahují lutein, který podporuje ostré vidění. Pokud je zkombinujete, získáte pro sebe maximální množství tohoto zdraví prospěšného karotenoidu.

Strčte vejce do jídla  při jeho přípravě – nejen při pečení (to je trochu škoda), ale také do pomazánek nebo rýže se zeleninou. Jídlo obohatíte vitamíny, minerály a kvalitní bílkovina vás navíc dobře zasytí.

Komentovat