Severní vítr je krutý aneb jak na nadýmání

fart

Severní vítr je krutý, ale větry způsobené nadýmáním mohou být krutější. Příčina nadýmání často spočívá  ve špatné životosprávě a nevhodných potravinách.

Dvě základní rady pro život bez nafouknutého břicha zní: přehodnotit jídelníček a podpořit zdravé trávení pravidelným pohybem. Níže uvádím tipy pro navození střevní pohody.

Správné stolování je základ

  • Jezte vždy v klidu, aby měl trávící trakt dostatek kyslíku na zpracování potravy.
  • Důkladně kousejte. Nehltejte jídlo, pokud je ještě horké.
  • Při jídle nepijte. Tekutiny při stolování trávení nedělají dobře.

Chcete se vyhnout častému nadýmání?

  • Nepijte slazené perlivé nápoje ani jemně perlivou vodu.
  • Nekonzumujte sladkosti, omezte solení a konzumaci levných průmyslových olejů.
  • Omezte kouření a alkohol, žvýkačky, slané a ostře kořeněné potraviny. 
  • Mezi typické nadýmavé potraviny patří: čočka, fazole, hrách, zelí, cibule, česnek, kapusta, květák, brokolice, švestky, hrušky. Jsou to zdravé věci, tudíž je z jídelníčku úplně nevyřazujte. Spíše dejte pozor, kdy je konzumujete, abyste si nezpůsobili faux paus.
  • Nadýmání postihuje ženy před menstruací. Dámy, zbytečně tělo neprovokujte nezdravou stravou, čerstvým pečivem a zeleninovými a ovocnými “nafukovači”.
  • Prověřte, zda “větrnou neplechu” nezpůsobuje lepek v pečivu nebo bílkovina v mléčných produktech. To lze zjistit tzv. eliminační dietou.

Jak na větry – shrnutí

Ani nejlepší odborník na společenskou etiketu neporadí, jak vyzrát na náhlou potřebu ulevit si v restauraci nebo dopravním prostředku. Vyhněte se nepříjemnostem tím, že se zaměříte na adekvátní úpravu jídelníčku. Otravuje-li vás pocit plnosti, břicho tvrdé nebo břicho „balón“, začněte se každodenně hýbat. Naše střeva jsou zhýčkaná častým sezením. U většiny zdravých lidí stačí změnit skladbu stravy, posílit střevní mikroflóru a sliznici střev. Poté zavládne kýžená pohoda.

Komentovat