Co na chleba?

Zdroj: Generace 21

Jakmile se vám nějaká povede vytvořit, na cottage už si ani nevzpomenete. Řeč je o domácích zeleninových pomazánkách.

Co na chleba, když ne šunku, sýr?

Odpověď tkví v zelenině! Kváskový chleba namažte domácí zeleninovou pomazánkou. Posypte pažitkou / petrželkou, přikousněte papriku, okurku nebo uzrálé rajče. A máte zdravou jarní / letní večeři jak vyšitou.

Příprava domácí zeleninové pomazánky

Zeleninová pomazánka se dá vyrobit téměř z jakékoliv zeleniny nebo luštěnin. Chcete-li ji ultra zdravou, vypusťte mléčné výrobky a pracujte se zeleninovou složkou.

Pomazánku vyrobíte rozšleháním tepelně upravené zeleniny (brokolice, mrkev, lilek). Směs doplníte mletými semínky nebo ořechy. Pomazánka se tím stane hutnější, více sytící a zdravější.:-)

Výborně se dá zahustit tím, že k zelenině přidáte vařený brambor a směs našleháte. Na ochucení použijte hořčici (bio / natural), sušená bio rajčata, kvalitní sójovou omáčku, pepř, cibuli, česnek.

Zajímavé postupy na výrobu dobrého mazání naleznete v článku Tipy na jarní pomazánky, které vám zachutnají. Z nutričního hlediska snad jen pozor na častou konzumaci tofu (myšleno tofu k obědu či k večeři několikrát týdně). Tofu stejně jako sója není podle nejnovějších zahraničních studií ve velkém množství příliš doporučováno.

Komentovat