Zeleninová polévka s quinoou

Zeleninová s quinoa

Neznáte quinou? Zkuste se seznámit jednoduše tím, že ji přidáte do polévky! Ze své zkušenosti můžu potvrdit, že v Jižní Americe je život bez této super pseudoobiloviny nepředstavitelný. Listy se dávají do salátů, ze semen se mele mouka nebo se používají celá k vaření kaší, zeleninových jídel či zahušťování polévek.

Ozdravný účinek quinoy

  • Neobsahuje lepek.
  • Zásobuje tělo výživnými minerály a vitamíny a dobře stravitelnými kompletními bílkovinami.
  • Posiluje organismus, zejména ledviny.

Suroviny pro 4 porce

Quinoa

Cibule, jarní cibulka

Kořenová zelenina – petržel, mrkev, celer – řapíkatý nebo bulva

Červená řepa

Brokolice nebo květák

Řasa Kombu

Ochucovadla

Polévkové koření (např. Albert bio)

Nové koření, libeček, petržel

Kurkuma a kayenský pepř

4 – 5 stroužků česneku

Umeocet a/nebo sójová omáčka, případně sůl

Olivový nebo jiný nerafinovaný olej

Postup

Ve větším hrnci přivedeme k varu 1- 1,5 l studené vody. Přidáme předem namočenou řasu Kombu, polévkové koření, nové koření, libeček a petržel a řasu Kombu. Postupně vložíme nakrájenou zeleninu. Vaříme prudce max. 10 minut. Přisypeme trochu kurkumy a kayenského pepře, zakápneme trochou oleje a dochutíme.

Quinou do polévky vpravíme dvojím způsobem:

a) Na závěr přidáme cca půl hrníčku quinoy namleté, čímž se polévka hezky zahustí.

b) Půl až jeden hrníček quinoy vaříme dohromady se zeleninou. Před vařením se vyplatí quinou několikrát vyprat v horké vodě, aby byla zbavena saponinů (látky s hořkou chutí)!

Podobný recept na hustou polévku s quinoou a rajčaty jsem objevila i na Apetitu.

Komentovat