Praktické rady jak omezit spotřebu cukru

Zvýšené spotřebě cukru, potažmo chutím na sladké se dá účinně bránit tím, že budeme pravidelně jíst obiloviny a luštěniny. Dalších 8 praktických rad uvádím níže.

Jak zmenšit spotřebu cukru

  1. Nejezte fast food. Do fast foodových jídel je přidáván kukuřičný sirup, který způsobuje nežádoucí procesy.
  2. Nepijte slazené nápoje a ovocné džusy. Nejběžnějším sladidlem limonád je opět kukuřičný sirup. Zbytečně neslaďte čaj ani kávu.
  3. Nekupujte bílý cukr ani přírodní třtinový (bio) cukr (!).  Dávejte si pozor na cukr s názvem„hnědý“ (!). Podobně jako u pečiva může jít pouze o bílý cukr obarvený na hnědo.
  4. Konzumujte dostatek bílkovin, zdravých tuků a polysacharidů. Vyvážená strava zmenšuje chutě na sladké (opravdu! :-).
  5. Při hlavním jídle se najezte dosyta, abyste neměli potřebu “dojídat se” sladkostmi.
  6. Vzdejte se průmyslově vyráběných sladkostí. Existují i zdravé varianty mlsání. (Ráda poradím :-)
  7. Čtěte etikety. Zrádný je skrytý cukr obsažený v řadě potravin – viz. jiný příspěvek o cukru.
  8. Každodenně se cíleně zaměřte na snížení množství cukru. „Za odměnu“ si můžete sem tam dopřát sladkost, nejlépe z domácí výroby.

Poznámka: Pod pojmem cukr mám na mysli běžný řepný cukr – sacharózu a ovocný cukr – fruktózu, hroznový cukr – glukózu a průmyslově plošně užívaný kukuřičný sirup.

Komentovat