Hutný cizrnový salát

Cizrnový salát

Salát z cizrny příjemně zasytí téměř každého hladovce v jakoukoliv roční dobu. Cizrna je skvělým zdrojem rostlinných bílkovin. Mimo jiné posiluje žaludek a srdce. S ohledem na pročištění organismu se hodí přidat do jídelníčku i na jaře.

Ozdravný účinek cizrny

  • Výborná prevence proti civilizačním onemocněním.
  • Má zastoupení všech důležitých minerálů a vitamínů.
  • Obsahuje více železa než jiné druhy luštěnin. Její konzumace je proto vhodná pro těhotné a během menstruace.
  • Hodí se i pro cukrovkáře. Snižuje hladinu krevního cukru.

Suroviny pro 4 porce

250 – 300 g bio cizrny v suchém stavu + mořská řasa

Čerstvá a/nebo sušená rajčata

Pórek / nať jarní cibulky

Baby špenát

Avokádo (nemusí být)

Za studena lisovaný olej (olivový)

“Protinadýmací” bylinky: saturejka, oregano, libeček, kayenský pepř

Kvalitní sůl (himalájská) + citron nebo umeocet

Dressing = bílý jogurt + česnek + pepř + čerstvé bylinky (petržel, pažitka)

Postup

Přes noc namočenou cizrnu uvaříme v čerstvé vodě dohromady s mořskou řasou. Na pánvi prudce osmahneme na kousky nakrájená rajčata a pórek / jarní cibulku. Smícháme s uvařenou cizrnou. Do teplé směsi vmícháme omytý baby špenát, případně avokádo. Dochutíme kayenským pepřem a solí + citronem /umeoctem a dalšími bylinkami. Servírujeme s jogurtovými dressingem. Lze servírovat teplý i po chladnu.

2 reakcí na “Hutný cizrnový salát

Komentovat