Jak skoncovat s kouřením a nepřibrat (Den ex-kuřáka, IX.2013)

Jak skoncovat s kouřením a nepřibrat jsem na pražském Andělu radila veřejnosti v rámci neziskové akce Den Ex-kuřáka (26.9. 2013) zájemcům ze strany veřejnosti (záznam z akce z TV Metropol – délka 1,5 min. – k vidění zde). Po akci jsem zpracovala 5 základních doporučení, která mohou čerstvým nekuřákům pomoci zachovat váhu i po vysazení cigaret.

Vliv kouření na trávící systém

Kouření poškozuje kvalitu krve, ničí plíce a deformuje trávení. V konečném důsledku tedy negativně ovlivňuje celkový chod organismu. Za deformaci trávení pravidelného kuřáka je zodpovědný nikotin, který zpomaluje vyprazdňování žaludku a také urychluje průchod střevem. Z tohoto důvodu se dá cigaretou poměrně úspěšně utlumit hlad nebo naopak (po ránu) nastartovat vylučování.

Výživová doporučení po vysazení kouření

Kdo se rozhodne pro život bez nikotinu, musí naučit trávící trakt novému způsobu fungování. Výživová doporučení po vysazení kouření zní:

1. Vypijte 1, 5 l neslazené neperlivé vody za den. Jednou za čas pijte minerální vodu. Voda pomůže pročistit váš organismus.

2. Z čajů preferujte zelený (zejména v létě), rooibos nebo čaj z čerstvého nastrouhaného zázvoru (zejména v zimě).

3. Podpořte zažívání a pročistěte játra konzumací tohoto ovoce: ananas, jablko, zralý banán, švestky, sušené datle

4. Podpořte zažívání a pročistěte játra a plíce konzumací této zeleniny: brambory, brokolice, celer, červená řepa, dýně, květák, ředkvičky, mrkev, jarní cibulka

5. Dodejte tělu železo, vitamin E atp. konzumací celozrnného pečiva, luštěnin, vajíček, ryb, drůbeže, ořechů a sušeného ovoce.

O tom, co se dá uvařit z výše uvedených surovin, je příspěvek “3 detoxikační recepty“.

Komentovat